O nas

Pokazy slajdów w Jaremie

Pierwszy pokaz slajdów podróżniczych w Klubie odbył się w 1991 roku - była to relacja z wyprawy na Kamczatkę. Nasze pokazy są spotkaniami otwartymi i nieprzerwanie zapraszamy do uczestnictwa w nich wszystkich chętnych. Pokazy podróżników Jaremy przyciągają liczne grono osób zainteresowanych podróżami, poznawaniem świata na własną rękę. Na spotkaniach podróżnicy dzielą się swoimi wrażeniami, praktycznymi informacjami o odwiedzanych miejscach, wieloletnimi doświadczeniami z podróży po całym świecie. Ciekawie przygotowane prezentacje slajdowe, bogato ubarwione muzyką świata (nierzadko przywiezioną ze sobą z podróży), stanowią atrakcyjną formę spotkań osób ciekawych przygód i odkrywania świata, pragnących w ten sposób zdobyć niezbędną wiedzę do zaplanowania i zrealizowania własnych, wymarzonych podróży.

Zawsze w soboty o godz.18.00 w siedzibie Jaremy w Warszawie, zapraszamy do oglądania pokazów slajdów podróżniczych; miniatur slajdowych, wystaw fotografii podróżniczej. W trakcie klubowych spotkań posłuchać można fascynujących relacji i ciekawostek z najbardziej egzotycznych miejsc na świecie; etnicznych dźwięków muzyki z całego świata; obejrzeć zdjęcia i pamiątki z podróży; wspólnie pośpiewać przy dźwiękach gitary piosenki turystyczne i folkowe.

Od 2001 roku Klub Podróży Jarema, w ramach cyklu zatytułowanego Slajdy Podróżnicze Na Wielkim Ekranie Kinowym, prezentuje najciekawsze pokazy slajdów na nowoczesnym ekranie kina Wisła (Pl. Wilsona 2), wcześniej w kinie Cinema 1 na Starym Mieście. Wielki obraz i profesjonalne nagłośnienie kinowe, pomagają nam zabrać widzów w świat ich podróżniczych marzeń.

Z podróżnikami z Jaremy spotkać się można nie tylko w trakcie pokazów slajdowych, czy za pośrednictwem naszych stron internetowych. Opowieści i relacji z naszych podróży można także posłuchać w audycjach popularnych stacji radiowych.

Podróże Jaremy

Jesteśmy środowiskiem - środowiskiem pasjonatów. Naszą pasją są podróże. Podróże po kraju i po świecie; w wysokie góry i na gorące pustynie; do tropikalnych dżungli i na arktyczne lodowce; do zagubionych wiosek i dzikich puszcz... Podróże w głąb dalekich lub bliskich kultur i tradycji... Poznajemy fascynujące miejsca, wspaniałą przyrodę, spotykamy niezwykłych ludzi. Wszystko staramy się zapisywać na kliszach slajdów, taśmach dyktafonów, stronach naszych relacji, w naszych myślach i sercach... Naszą wspólną pasją staramy się dzielić z innymi.

W trakcie 30 lat naszych podróży dotarliśmy do całego mnóstwa cudownych, odległych i egzotycznych miejsc na wszystkich 7 kontynentach. Na świecie jest już coraz mniej lądów i krajów, w których nie było jeszcze podróżników z Jaremy. Odnaleźliśmy też niezwykłe i piękne miejsca całkiem blisko nas. Trudno by tu wymieniać choć część z miejsc do których dotarliśmy. Plonem prawie każdego naszego wyjazdu, poza bagażem doświadczeń i praktycznych informacji, są podróżnicze fotografie i slajdy, prezentowane w formie otwartych pokazów w ramach Podróżniczych Spotkań Slajdowych w Jaremie.

Nasze bliższe i dalsze podróże opisujemy w gorących, bieżących relacjach oraz w powyprawowych opisach i sprawozdaniach. Dzięki zamieszczanym na naszych stronach relacjom, możemy na gorąco poznawać wrażenia z podróży, wspólnie przeżywać przygody, próbować wczuć się w klimat wyprawy.

Klub Podróży JAREMA

Trochę naszej historii

Wspólnie podróżujemy od 1989 roku, a więc już od 30 lat!!! Klub powstał z inicjatywy kilkunastu zapaleńców, którzy propagowali i organizowali na warszawskich uczelniach wspólne wyjazdy, obozy, rajdy w kraju oraz zagraniczne wyprawy.

Zaczynaliśmy jako Klub Turystyczny JAREMA (Koło nr 34 Oddziału Międzyuczelnianego PTTK w Warszawie), przez pierwsze lata działający przy Stowarzyszeniu Katolickiej Młodzieży Akademickiej (SKMA) w Warszawie. Od samego początku korzystaliśmy z gościnności Duszpasterstwa Akademickiego Kościoła Św. Anny w Warszawie, gdzie przez 28 lat (do 2017 roku) znajdowała się nasza siedziba i miejsce klubowych spotkań (od 1993 roku na 3 piętrze Wieży). Naszą domeną stały się górskie wyprawy i obozy (również narciarskie, żeglarskie i spływy kajakowe), ale nie tylko...

Poczynając od beskidzkich dolin i grzbietów, bieszczadzkich bukowin i połonin, tatrzańskich szczytów i grani; poprzez wzburzone wody mazurskich jezior, wartki prąd pomorskich rzek, niedostępne góry Ukrainy i Słowacji; dochodząc do dalekich, syberyjskich wypraw do Azji, nad Jezioro Bajkał, wysokogórskich trekkingów w góry Tien-Szan, Sajany, Ałtaj, Kaukaz - wszędzie poznawaliśmy uroki odwiedzanych miejsc, piękno krajobrazów i otaczającej przyrody, różnorodność kultur żyjących tam ludzi, w końcu też i samych siebie nawzajem. W naszych wędrówkach zawsze towarzyszyła nam chociaż jedna gitara, a ciepły blask wieczornych ognisk stanowił niezapomniany moment każdego rajdu lub wyprawy.

Po prawie 10 latach aktywnego organizowania wypraw i wyjazdów grupowych, zmieniliśmy charakter naszych wojaży, przechodząc na bardziej kameralne lub wręcz indywidualne formy podróżowania. Staliśmy się za to jeszcze bardziej mobilni i wszędobylscy. W 2000 roku zmieniliśmy naszą nazwę na Klub Podróży JAREMA.

Więcej i jeszcze barwniej o naszej historii na Kronikach Jaremy.